//
je leest...
Geen categorie

Tony Martin in Rotterdam

Nergens een dood punt
alles hamert, klopt en trilt
mijn hart jaagt op mijn snelste rib

Nooit zag ik onder bruggen
zoveel goudvissen
zwaaien met vlaggen van oranje –

maatjes van het wegdek
applausmeesters van de zilvervloot

Erasmus salueert naar Ome Willem

klapt als zwaan de vleugels open
wenkt met al zijn zadelpennen
tilt mij op zijn rug

Lof der Zotheid
Wees gegroet Oranje
in mijn zucht naar Geel

Onmogelijk te achterhalen op welk tijdstip
de transsubstantie zich voltrekt

het lichaam van de deelnemer
met Duitse grundlichkeit en hiphop beats
verandert in het goddelijke lijf

van de overwinnaar
Of net niet

Nergens een dood punt
Mijn lichaam is op twee bruggen tegelijk

Lof der Zotheid

Terwijl in Tapei een legioen chocoladekrijgers smelt
moet ik winnen van een tank, een leger
koekoeksklokontregelaars

mijn God van TicTac menthol,
geef mij een tweede adem

en laat het na mij regenen
pijpenstelen, zilverschubben, sprot.




Norbert De Beule

Over GeelZucht

GeelZucht zijn 5 dichters die 1 Tour verslaan! In 2012 zijn dat Yella Arnouts, Bert Bevers, Patrick Cornillie, Frank Pollet en Willie Verhegghe.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

