//
je leest...
Geen categorie

Spijkenisse – Goedereede

Na mijn toertjes rond de kerktoren
en het dorp van achthuizen en een koe
in mijn gewaad van misdienaar

maakte ik als een echte Hoekse renner
steeds meer Rondjes Sluizen en Gemalen
in een achtbaan omheen het dorp

Mooie plekken genoeg om te dromen
van een gele trui, driekleur, regenboog

Ik zwaaide naar de boten op het Haringvliet
Kijk, veerman, zonder handen, zonder stuur
Bleef zwaaien naar de bomen, iep, iep, iep

hoera! Later kerfde ik mijn naam in bast
vervolledigde de lijst van Oranje Glorie:
Kroon, Stamsnijder, Oosterbosch, Van Vliet

Koos mijn naam van Moerenhout
In de schaduw van Lars Anthonius Boom
hou ik van pootje baden

van Hellevoetsluis naar Goedereede
Sta in Krabbendijke aan de kant
met alle anderen voor de Grote Plas.




Norbert De Beule

Over GeelZucht

GeelZucht zijn 5 dichters die 1 Tour verslaan! In 2012 zijn dat Yella Arnouts, Bert Bevers, Patrick Cornillie, Frank Pollet en Willie Verhegghe.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Cheese!

Archief

