//
je leest...
De gedichten

Gewoon weer een rit

Het heuvelt in de Ronde,
het twittert overal:

vandaag verkleint de molen
vandaag begint de Tour
vandaag vind ik mijn benen
vandaag span ik de boog
vandaag toon ik mijn bollen
vandaag heet alles Côte
vandaag roep ik: ‘Pardon, service!’
vandaag verzet ik de Vogezen
vandaag heet alles heet

totdat

vandaag twee heuvels hoog is
vandaag de zinsbouw draait
vandaag het geel compleet vergeelt
vandaag het groen onzichtbaar is
vandaag dan toch niets helder wordt
vandaag BUREN niet wordt uitgezonden

en dat

vandaag mijn Vrouw heel jarig is.




Frank Pollet

Over GeelZucht

GeelZucht zijn 5 dichters die 1 Tour verslaan! In 2012 zijn dat Yella Arnouts, Bert Bevers, Patrick Cornillie, Frank Pollet en Willie Verhegghe.

Reacties

5 gedachtes over “Gewoon weer een rit

  1. Gelukkige verjaardag Moniek!
    Die paraplujurk met rode bollen staat jou beeldig (ik heb je wel herkend)!
    Norbert

    Geplaatst door geelzucht | 10/07/2010, 18:09
  2. Vandaag ik je feliciteer
    Vandaag met Hiep Moniek dis keer

    Geplaatst door Hans Mellendijk | 10/07/2010, 21:04
  3. Ook van hieruit, Moniek, Smak Smak!
    (Paul & M.)

    Geplaatst door geelzucht | 11/07/2010, 07:00
  4. Van harte gelukgewenst Moniek!
    Christina

    Geplaatst door Christina Guirlande | 11/07/2010, 09:22
  5. Bedankt voor de felicitaties!

    Voor mij begint alweer een nieuwe ronde, en zoals altijd ga ik ook dit keer voor niet minder dan geel!

    (En voor de bollekesjurk natuurlijk, Bertje)

    Geplaatst door Moniek | 11/07/2010, 11:09

Geef een reactie

Cheese!

Archief

