//
je leest...
De gedichten

Twitter & Tweet

Zo stel ik mij voor dat elke ronde
een piepklein vogeltje
(noem het Tsjip of Twitter)
meefietst op de schouders
van de gele truidrager
Zo’n Coppi coppi giallo
die uitgroeit tot een adelaar
op de Saint-Bernard of Iozard

In mijn geboortejaar 1957 ontsnapt
uit de balen stro van mijn vader
de graspieper verkleedt als strohalm
gaat op zondag 7 juli in Briançon
zitten op de allermooiste renner
de frêle Jacques Jacques Anque-
til, fils du Champagne et de Gloire

Het allerkleinste vogeltje won in 1976
Ramphomicron microhynchum
met fijne kriebelpootjes
tikte 50 keer per seconde
op de gouden schouders
van een gewezen krantenbesteller
ravitailleur van kleine letters
Lucien Lejeune, Tsjip Sonolor uit Mere

Ontgoocheld was de rasmus
toen het haar verboden werd
een graantje mee te pikken
vier dagen voor het einde van de oogst

Zo stel ik mij dit jaar voor
een witte reiger spreidt zijn vleugels
hoopt op transformatie

fluit als een kanarie naar het geel
twittert naar zijn broertje
we miss you a lot here … f.



Norbert De Beule

Over GeelZucht

GeelZucht zijn 5 dichters die 1 Tour verslaan! In 2012 zijn dat Yella Arnouts, Bert Bevers, Patrick Cornillie, Frank Pollet en Willie Verhegghe.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Cheese!

Archief

